Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Успішний бізнесмен - міф або реальність? // Профорієнтація
Профорієнтація в Україні / Статті / Успішний бізнесмен - міф або реальність?

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Профорієнтація в Україні

01.10.2007 Успішний бізнесмен - міф або реальність?

Успішний бізнесмен - хто він? Чи відрізняється він від простих смертних? Що треба зробити, щоб стати успішним бізнесменом і чому наслідування його якостей ніяк не допоможе?

Досьє №1. Колишній вдалий бізнесмен.

Свій бізнес зробив під час розпаду СРСР. До речі, возив гроші чемоданами і це не жарт. Але його підставили напарники. Відсидів рік, вийшов і вирішив розпочати власну справу з початку. Тільки через два роки його прибуток почав перевищувати зарплату, яку б він міг одержувати. До цього часу його прибуток відчутно не відрізняється від зарплати.

Висновок: Важливо вчасно побачити можливості, які відкриваються, побачити нову маркетингову нішу.

Досьє №2. Лампочки потрібні всім!

Директор вже не існуючого заводу, що в основному працював на оборонну промисловість, після розірвання всіх зв'язків ухвалив рішення випускати лампочки. Але шукати клієнтів, будувати мережу збуту не поспішав, мотивуючи тим, що лампочки потрібні всім, і він майже монополіст у цій сфері. Але, чомусь, лампочки у нього так і не стали купувати в обсязі достатньому для рентабельного виробництва, а незабаром він перестав бути монополістом.

Висновок: під лежачий камінь вода не тече.

Досьє №3. Газові різаки, горілки та інше.

Підприємство розвалилося. Але один з робітників переконав колектив цеху виробляти газові горілки. Незабаром з'явилося підприємство, яке дотепер успішно нарощує обсяги збуту і виробництва. Причина успіху: вільна ніша і оптимальне співвідношення між виробничими можливостями і потребами ринку. Торгові агенти продавали ці різаки навіть у потягах.

Висновок: мало побачити нову нішу. Важливо її ще адекватно оцінити.

Інформація для роздумів:

  1. Дев'ять з десяти нових фірм перестають існувати впродовж перших двох років. І це при тому, що люди їх організовують розумні люди.
  2. Успішним підприємцем може стати тільки той, хто мислить самостійно. Це одна з ключових вимог. До речі, мислити самостійно це зовсім не означає мислити на перекір більшості.

Досьє №4. Якщо шматок не під силу, то краще покликати помічників.

У результаті інтриг і перерозподілу власності корумпованими структурами тямущого директора змістили, через що недоотримали мільйони прибутку. Але він спромігся залишити за собою невелике окреме виробництво. Тільки тому, що воно не виглядало рентабельним. Незабаром він, використовуючи свої зв'язки і навички, почав не сильно, але відчутно тіснити конкурентів.

Висновок: в ніші, яка існує, можна потіснити інших тільки володіючи достатньо великим капіталом. Виробництво і знання у даному випадку є капіталом. Але успіх при цьому буде набагато скромнішим, ніж при відкритті нової ніші.

Досьє №5. Разом ми сила.

Підприємство по ремонту верстатів вирішило залучати до ремонту і сторонні організації. Фактично утворивши верстаторемонтний союз. Тепер воно знайшло додаткові джерела фінансування і викупило невеликий цех в іншій області. І це все на фоні того, що завод, який випускає верстати значну частину підприємство ремонтує, активно шукає замовлення, а по суті стоїть на межі банкрутства. Причому воно починали свою діяльність в тому ж місті, де розташований цей завод. Причини - звузили маркетингову нішу до своїх можливостей. Підприємства, що залучаються, дозволяють розширити верстаторемонтну мережу, знижуючи загальні витрати на транспортування в даному випадку простіше відіслати спеціалістів.

Висновок: ділитися не тільки правильно, але і економічно вигідно. Спеціалізація ефективна.

Досьє №6. Вплив системного ефекту на бізнес.

Ці історії відбувалися майже одночасно. Одна була пов'язана з кабельним телебаченням, інша з ларьками і дрібними магазинами. Розповім про кабельне телебачення, я там працював.

Узяли позику, щоб зробити міську мережу кабельного телебачення. Все б нічого, але в бізнес-плані заклали 50% охоплення від кількості квартир в будинку. Доходило навіть до абсурду: на 12 квартир ставилося саме 6 відгалужень. Але в чому заковика, коли охопили квартал, цифра не дійшла навіть до 20%. Відразу ж постало питання про те, що це не рентабельно, і що потрібно припиняти охоплювати нові будинки.

Я приклав чимало зусиль, щоб довести, що чим більше ми охоплюємо, тим більше у нас підключатимуться із вже підключених районів. Звичайно новими послугами цікавиться близько 10% населення. А як же інші? Вся річ у тому, що найефективніша реклама це знайомий, задоволений послугами! Ну а оскільки знайомі звичайно розкидані по всьому місту

Ось так і великі магазини стали витісняти дрібні. А от якби останні об'єдналися в мережу магазинчиків, тоді ще невідомо, чи стали б вкладати кошти в розвиток супермаркетів.

Висновок: системний ефект є каменем спотикання для багатьох підприємців. Якщо змогли його знайти і використати, то все буде чудово. Багато хто залишив бізнес за два кроки до системного ефекту.

Загальний висновок: ніколи не поспішайте з висновками і навчіться слухати, бачити і розуміти. Тоді успіх у бізнесі вам просто гарантований.

Переклад статті
"Успешный бизнесмен -
миф или реальность?"
,
джерело: Membrana
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті