Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Кого називають спеціалістом роботодавці? // Профорієнтація
Необхідна освіта / Статті / Кого називають спеціалістом роботодавці?

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Отримуємо освіту та досвід

22.11.2007 Кого називають спеціалістом роботодавці?

Сучасний світ - це система певних стандартів та умовностей. Піднята нами тема щодо того, кого називають спеціалістом роботодавці, не випадає із списку пануючих стандартів. Правила так званої гри у сфері праці між роботодавцем і спеціалістом керуються необхідностями, які роботодавець має за a priori. Таким чином, роботодавець формує низку критеріїв прийняття на роботу задля її ефективності і плідності.

Як говорять самі роботодавці, найважливішим є фаховість спеціаліста. Так, наприклад, на студентів із високими балами після закінчення ВНЗ завжди є попит. Спілкуючись із роботодавцями щодо фаховості спеціаліста і, взагалі, потреби освіченості молодої людини, можна зробити приблизно такий висновок: в цілому, кожна молода людина повинна мати надійну підготовку з основ усіх фундаментальних наук. Тобто володіти такою інформацією, яка би забезпечувала належну оцінку себе як спеціаліста. А також можливість вибору того, що саме для тебе є комфортним для реалізації своїх потенціалів.

На сьогодні світ вакансій є дуже різноманітним. Єдиним залишається те, що випускників роботодавці хочуть бачити фаховими. На жаль, як виявилося зі слів роботодавців, проблема залишається як у кількості спеціалістів, так і у якості їхньої роботи.

Наприклад, відома компанія Procter Gamble (представляє на ринку близько 60 продуктів: пральні порошки, шампуні, мило, зубні пасти і т.п.) на черговій Ярмарці Кар'єри наголосила, що її працівники є найважливішим надбанням. Вдосконалення усіх складових частин організації гарантують успішну роботу як компанії, так і спеціалістів. Лише спільна праця роботодавця і спеціаліста (талант, власний погляд на речі, підкріплений освітньою базою) дає результат.

У свою чергу, між спеціалістом і роботодавцем, що бачимо на прикладі Альфа-Банку, завжди мають існувати корпоративні цінності: відданість справі, законність, соціальна справедливість, повага гідності особистості, професіоналізм, корпоративність, відкритість, безпека, відповідальність.

Серед випускників провідні компанії останнім часом активно пропагують стажування як один із методів підготовки майбутніх спеціалістів. Так, UMC - перший мобільний оператор України готує майбутніх спеціалістів таким чином: для найкращих випускників без досвіду роботи, задля розвитку їх професійних знань та навичок, лідерських якостей та набуття досвіду в сфері бізнесу, для подальшого працевлаштування існує Програма стажування.

Лариса Брюховецька

Лариса Брюховецька, головний редактор журналу "Кіно-Театр"

Якщо ж звернутися до конкретики, то, наприклад, думки щодо спеціалістів Лариси Брюховецької, головного редактора журналу "Кіно-Театр", зводяться до наступного:

"Варто сказати, що складна робота потребує хорошої підготовки. Наприклад, для роботи у журналі застосовується універсальний метод залучення до роботи і виховання спеціалістів. Він полягає у виконанні першого завдання, поставленого роботодавцем молодому спеціалістові. Так, у Києво-Могилянській Академії є дисципліна "Кіномистецтво" - це, власне, перший етап відбору. Робота на семінарах дає можливість побачити схильності молодих людей. Журнал "Кіно-Театр" існує вже 12 років, проте саме 25 студентів, що слухали цей курс, пробували потім себе у роботі в журналі. Однак тільки приблизно 50% змогли себе повноцінно реалізувати і стати спеціалістами у даній галузі."

Спеціалістом, на думку пані Лариси, може вважатися людина, яка, по-перше, всебічно розвинена (орієнтується у мистецькому житті, процесах життя театру, кінематографі), щоби мати змогу відбирати, шукати, відстежувати потрібну інформацію. Важливим для роботи в журналі є вміння писати - володіти мистецьким словом, чітко і зрозуміло висловлюватися, знати предмет. Для роботи в редакції журналу досить значущим також є вміння написати рецензію - оцінку мистецького твору (вистави, фільму). Це враховує і розуміння контексту, і творчість особистості.

Для молодих людей момент роботи, самодостатність, реалізація себе - це своєрідний полігон, де лише найздібніші, найвміліші стають професіоналами своєї справи.

Окрім усього іншого, варто не забувати про внутрішню складову всієї роботи - колектив. У перелікові людських якостей спеціаліста мають бути старанність, сумлінність, відповідальність, толерантність.

Важливим є момент формування у молодих людей уявлення про сучасні вимоги роботодавців та підвищення їхньої мотивації до праці, зростання престижу робітничих професій та статусу робітника в суспільстві, а також привернення уваги соціальних партнерів до вирішення питань зайнятості. Наприклад, корисними для початківців є так звані екскурсії для вибору майбутніх місць роботи. У такий спосіб молода людина має змогу отримати інформацію про специфіку, наприклад, виробничого процесу, умови праці та перспективи кар'єрного зростання, а також соціальні гарантії.

Тож бачимо, що у роботодавця до спеціаліста широкий спектр вимог. Можна зробити висновок, що для того, аби легше було крутитися у світі вибору комфортної роботи, необхідно мати хорошу підготовчу базу в цілому і орієнтуватися у вузькопрофільній сфері зокрема.

Ярина Михальонок,
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті