Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Ідеальний працівник очима роботодавця // Профорієнтація
Необхідна освіта / Статті / Ідеальний працівник очима роботодавця

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Отримуємо освіту та досвід

12.12.2007 Ідеальний працівник очима роботодавця

У всі часи роботодавці різних країн мріяли про ідеальних працівників: дисциплінованих та старанних. У кінці 18-го століття багатьом здавалося, що такі працівники знайдені, завдяки поширеному у той час рабству. Збулася мрія роботодавця: "нові" співробітники працювали від світанку до заходу сонця, дні за днями. Вони не вимагали ані вихідних, ані зарплат, ані пенсій.

Проте незабаром з'ясувалося, що при високій працездатності раби не відзначаються покірністю і прагнуть повстати або втекти при першій слушній нагоді. Пізніше з'являлися вільнонаймані робітники. А оскільки все в світі розвивається і удосконалюється, з роками мінялися і відносини між працівниками і роботодавцями. І сьогодні "вчорашні" "ідеальні" старанні працівники вже не задовольняють високих запитів цивілізації.

Разом зі зростанням прав людини збільшувалися і вимоги до майбутнього співробітника. Якщо "зовсім недавно", приймаючи на роботу співробітника, від нього вимагалося уміти читати і писати, (ну, і природно, якщо говорити про нашу спільну Батьківщину - колишній СРСР, - то ще й мати певні політичні переконання), то зараз, окрім необхідних знань, людина має володіти низкою якостей, які необхідні при подальшій роботі. У будь-якій пропозиції роботи існує цілий перелік якостей і умінь, якими має володіти претендент. Але що ж найпринциповіше, що це за якості, спробуємо з'ясувати у професіоналів, яким довелося поспілкуватися з багатьма претендентами на посаду.

Ольга Леонідівна Полехіна, директор школи

Ольга Леонідівна Полехіна, директор школи

Ольга Леонідівна Полехіна, директор школи:

- Яким ви бачите ідеального спеціаліста вашої організації?

- По-перше, дуже ерудованого у різних галузях, який добре володіє аудиторією і ораторським мистецтвом. Якщо цього немає, то працювати у школі буде важко. Спеціаліст обов'язково має знаюти психологію, причому різновікову. З дорослими, зокрема з батьками, треба працювати більше і важче, аніж з дітьми. Тому знання психології однозначно необхідне. І ерудиція також.

- Вимоги до спеціаліста змінюються за час його роботи?

- Природно. Якщо спочатку людина приходить тільки з теорією, то потім з'являється практика. Природно, вона має змінюватися, і вимоги стають зовсім іншими.

Минає час, змінюється суспільство. А у нас така робота, що з цим вона дуже пов'язана, тому і вимоги змінюються. Якщо раніше, років десять тому, багато вчителів і керівників в очі не бачили комп'ютера, то сьогодні, якщо ним не володіє найрядовіший учитель, то він вже - не учитель. Теж стосується і знання предмету. Сьогодні інформаційний рівень настільки високий, що вчитель має так над собою працювати, щоби бути цікавим дітям.

Чим вище рівень учителя, тим вищими є вимоги до нього.

Валентина Миколаївна, начальник управління по роботі з персоналом одного із обласних управлінь ВАТ "УкрсибБанк":

- Як ви бачите спеціаліста - працівника вашого підприємства?

- Перш за все, з урахуванням того, що ми працюємо в банку, йому мають бути притаманні відповідальність і ініціативність. В обов'язковому порядку ми оцінюємо і звертаємо увагу на результативність співробітників, тобто наскільки вони можуть дійсно добиватися певних результатів. У нас є певні вимоги до співробітників, які є непорушною умовою - це спеціальна освіта. У нас працюють тільки ті люди, які мають банківську, фінансову або економічну освіту. Жодних інших варіантів у нас немає. А із особистих якостей, у банку, безмовно, цінується комунікабельність.

- Після випробувального терміну, яка категорія людей відсіюється?

- Після випробувального терміну відсіюються люди, які не витримують ритм роботи і навантаження. Тому що робота в банку, особливо у такому великому, як наш, вимагає постійної уваги. Я б сказала, щохвилинної роботи, постійних дій. Це навантаження не уся молодь витримує. Якщо вони звикли, що можна дві години попрацювати, а потім розслабитися, заглянути в Інтернет, то у нас такого не буває. Банк вимагає постійної роботи протягом 8-9 годин. Ті, хто не звик працювати системно, як правило, не витримують і йдуть.

Всі ми, люди, прагнемо ідеалу. Дружини мріють про ідеальних чоловіків, чоловіки - про ідеальних дружин. Нам хочеться придбати ідеальний одяг, найкращу машину. Працівники мріють про ідеальну роботу та ідеального керівника; керівник, у свою чергу, мріє про ідеальних співробітників. Виникає питання: чи існує ідеальний співробітник?

На це питання відповів заступник директора торгової організації Вадим Васильович Переленко:

- На мою думку, ідеального співробітника не існує. Але, якби такий знайшовся, він мав би бути трудоголіком і, звичайно, любити свою роботу. І це має бути не показна, а щира любов до роботи.

- На ваш погляд це спеціаліст, що працює за правилом: "хороший працівник рано не йде"?

- Спеціаліст не зобов'язаний сидіти на робочому місці після закінчення робочого дня. Він просто має виконати свою роботу. Для цього фахівець має бути зацікавлений, працювати за принципом: "вигідно компанії - вигідно мені". Ось чому в багатьох компаніях - наша організація не виняток - прийнято заохочувати працівника відсотками від операції.

Кількість операцій збільшується, фірма багатіє, співробітник теж. Тому співробітників, що досягли певних успіхів, доводиться матеріально заохочувати або підвищувати на посаді, що б вони не пішли до іншої організації.

Як бачимо з інтерв'ю, у кожній сфері діяльності свої вимоги. Ідеальний спеціаліст у одній галузі може абсолютно не відповідати вимогам іншої. Тому, при виборі роботи необхідно врахувати свої психофізіологічні особливості, склад характеру, темперамент, при необхідності - пройти тестування, звернутися до психологів або до фахівців кадрових агентств, які допоможуть із вибором сфери діяльності та посадою, якій ви найкраще відповідаєте. При цьому ще необхідно враховувати свої особисті уподобання, а не престижність тієї або іншої сфери діяльності. Адже люди, які знайшли собі роботу "до душі", добиваються великих успіхів. І, пам'ятайте, - яку б сферу діяльності ви не обрали, постійно вдосконалюйтесь. Професійне зростання необхідне у будь-якій сфері діяльності!

Переклад статті Нонни Сакаєвої
"Идеальный работник
глазами работодателя"
,
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті