Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Чого хоче роботодавець? // Профорієнтація
Необхідна освіта / Статті / Чого хоче роботодавець?

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Отримуємо освіту та досвід

22.07.2007 Чого хоче роботодавець?

Державні іспити вже позаду, минув хвилюючий захист диплому, і у руках випускника вузу - тверда і лискуча "корочка" диплому. Що ж тепер? Чи стане документ про здобуття вищої освіти ключем до отримання роботи, чи доведеться повісити його на стінку, щоб прикрити дірку на шпалерах?

Роман Бердник

Роман Бердник: Я би радив ще абітурієнтам при виборі навчального закладу звертати увагу на репутацію і стабільність вузу - ці показники свідчитимуть про якість знань, які надає навчальний заклад.

Як не дивно, але роботодавці, з якими вдалося поспілкуватися, практично в один голос стверджують, що, хоч і надають значення наявності диплому у претендента на роботу, але його значимість і "колір" ставлять далеко не на перше місце.

Ян Білоголовий, керівник Центрального відділення Надра Банку (м. Черкаси):

Претендент на роботу має чітко усвідомлювати, чому він хоче здобути бажану вакансію і що його робота принесе банкові, а на співбесіді, передовсім, цікавитися роботою банку та своїми обов'язками, і лише після цього - розміром зарплати.

Претендентові на здобуття роботи у банку необхідно добре знати комп'ютер і працювати у Microsoft Word, Excel, бажано знати весь пакет програм Microsoft Office, включно з Power Point, оскільки банківським працівникам необхідно готувати і проводити презентації. Власне, вітається добре володіння комп'ютером та робота у Інтернет - не обов'язково на рівні створення програм, але на рівні впевненого користувача. Робота із комп'ютером - це реалії сучасних банків, і людині, яка не володіє комп'ютером, важко буде влаштуватись на роботу.

Для роботи у банку вчорашній студент має бути мобільним та швидко навчатися. На користь претенедента на роботу свідчитиме його участь у змаганнях, олімпіадах, конкурсах.

І вже тільки після розгляду цих основних пунктів роботодавець звертає увагу на диплом випускника вузу - чи це "червоний" диплом, чи звичайний "синій". У банківському середовищі вже склалась думка, що відмінники навчання у вузі - це прекрасні і відповідальні виконавці, фахівці своєї справи, але ініціативи і цікавих рішень від них навряд чи варто чекати. Зате ті, хто на іспитах отримував переважно четвірки, демонструють гнучке мислення і нестандартні та результативні підходи у вирішенні поставлених завдань. Вони вміють знаходити компроміс, йти на певні поступки, від чого справа тільки виграє. З мого досвіду, таким людям легше рухатися кар'єрними сходинками.

Відіграє роль і фізична та психологічна витривалість майбутнього банківського працівника, адже часто у банках ненормований робочий день, і робота може тривати з пів на дев'яту ранку до восьмої чи дев'ятої вечора. На користь претендента також свідчитиме і вже здобутий досвід роботи - скажімо, нині студенти починають працювати з третього курсу. Вітається досвід роботи у бухгалтерії підприємства, особливо, якщо людина працює із 1С Бухгалтерією і розуміє, які кошти і на який рахунок переводяться. Вітається і досвід роботи продавцем-консультантом у супермаркеті чи дистриб'ютором - таким чином людина здобуває необхідний досвід спілкування. Якщо пошукачеві бракує вміння спілкуватися, він може розраховувати тільки на "паперову" роботу: опрацювання статистичних даних, підготовку звітів, розробку презентацій тощо. Адже робота банківського консультанта дуже схожа із роботою продавця, тут також необхідне вміння продавати послуги та банківські продукти. Водночас вміння спілкуватися означає також і хороший загальний рівень підготовки - наскільки людина цікавиться літературою, музикою, спортом, політикою, подіями, що відбуваються у світі, в Україні та у галузі, де вона працює.

Поради банкіра:

Необхідно обирати таку спеціальність, яка дасть змогу у подальшому застосувати здобуті у вузі знання на практиці. Для тих, хто бачить себе у банківській справі, однією із найуніверсальніших спеціальностей є бухгалтер-аудитор.

Якщо вам бракує досвіду спілкування, влаштуйтесь на роботу продавцем у магазин, хоча б на час літніх канікул. Це допомагає навчитися розуміти клієнта і "вгадувати" його бажання, спілкуватися його мовою.

Якщо під час співбесіди вам задають питання, на яке ви не знаєте відповіді, краще одразу визнати це у такій формі: "Я цього не знаю, але я це обов'язково вивчу (довідаюсь)". Це свідчитиме про вашу щирість і бажання навчатись.

Курйозний випадок з життя:

Співбесіда у банку, претендент відповідає неохоче, плаває у відповідях. Нарешті роботодавець ставить запитання:

- А чому ви хочете працювати у банку?

- Мама сказала йти працювати, - відповідає хлопець.

Роман Бердник, керівник Черкаського відділення Управління регіональної мережі дистрибуції Департаменту продажу ТМ "Єврокредит":

Приймаючи на роботу кредитних консультантів, ми звертаємо увагу не на "колір" диплому, а на те, який саме вуз його видав - перевага надається вищим навчальним закладам, які працюють, щонайменше, протягом 10-15 років і мають стабільну і високу репутацію, а не "учора відкритим" філіям вузів. Отож, я би радив ще абітурієнтам при виборі навчального закладу звертати увагу на репутацію і стабільність вузу - ці показники свідчитимуть про якість знань, які надає навчальний заклад. На роботу кредитного консультанта може розраховувати випускник економічного напрямку вузу. А якість його знань можна перевірити елементарним запитанням з економічних понять.

І для роботи у ТМ "Єврокредит" швидше матиме значення бажання претендента працювати тут, прагнення навчатися, і вміння самостійно мислити, аніж попередній досвід роботи. Оскільки часто компанії легше навчити і "виростити" фахівця, аніж перенавчати людину під свої потреби - це приносить незручності як претендентові, так і самій компанії. Подекуди досвід роботи може нести у собі і певний негатив - на попередньому місці роботи, де, скажімо, не було видимих перспектив, людина навчилась "зображати бурхливу діяльність" і при цьому давати один і той же стабільний результат, без зростання.

При прийомі на роботу ми також звертаємо увагу на зовнішній вигляд претенденток - кредитними консультантами, переважно, працюють дівчата. Вбрання має бути охайним та чистим, близьким до класичного стилю, без надмірностей, як-то кульчики у носі, у бровах тощо.

Претендентці також необхідне вміння спілкуватися - власне, якщо людина навіть хвилюється на співбесіді, вміння спілкуватися врятує ситуацію, головне, відповідати на запитання чітко, конкретно, і більш-менш розгорнуто. Має значення і вимова та дикція претендентки, адже у подальшому у клієнтів має залишатись приємне враження від спілкування із кредитним консультантом. Суржик особливо не вітається, краще літературна українська або російська мови.

Андрій Дзюба, генеральний директор ВАТ "Черкаський ДОК":

Перша вимога до претендента - порядність і гарна репутація, тому мене цікавлять відгуки і рекомендації з попереднього місця роботи. А якщо це молода людина, яка ще не мала досвіду роботи, ми надаємо їй два місяці випробувального терміну, протягом якого вона може проявити себе. За результатами терміну випробування новий працівник, якщо проявить себе з кращого боку, може отримати підвищення зарплати. Хоча бувають і приємні винятки: дівчина-дизайнер, яка прийшла до нас працювати менше тижня тому, настільки вразила мене своїм рівнем виконання робіт, швидкими темпами та ідеями, що я прийняв її на роботу без випробувального терміну.

А ось кого важко знайти, то це помічника керівника...

Михайло Моторний, директор агентства нерухомості "Март":

Для роботи у нашому агентстві нерухомості одним із основних критеріїв є бажання людини тут працювати і щирість. Оскільки часто буває так, що приходять люди на роботу, намагаються мене запевнити у своїх ділових якостях і бажанні працювати, а я чомусь їм не вірю.

Наявність диплому про вищу освіту відіграє роль при працевлаштуванні десь відсотків на 80. Передовсім тому, що вища освіта і досі означає пристойний рівень загальнокультурного розвитку людини, а отже, її вміння підтримати розмову на задану тему. Конкретніше - для мене грає роль, чи вміє людина писати без помилок як українською, так і російською. У нас навіть тест існує: чи може людина написати російською слова "агент", "агентский" без помилок. Якщо без жартів, то при бажанні працювати ми готові навчити людину тонкощів професії ріелтора. Щодо спеціальності, яка записана у дипломі, - це не грає особливої ролі. У нашому агентстві працюють люди як з технічною, так і з педагогічною освітою.

А щодо рівня зарплати, у нашій анкеті є питання про бажаний розмір зарплати. Претендент може написати собі хоч 10000$ на місяць - то, будь ласка, вперед, нехай працює над цим (ріелтер не має фіксованої заробітної плати, а лише відсотки від укладеної угоди купівлі-продажу).

В результаті розмови стає зрозуміло, що на перше місце серед якостей, які цінують роботодавці, виходить щире бажання самого випускника працювати саме у обраній установі (а отже, розуміння тієї користі, яку він може принести роботодавцеві), вміння спілкуватися і домовлятися, вміння швидко навчатися і володіння комп'ютером. Пам'ятайте також про зовнішній вигляд, коли готуватиметеся до співбесіди - роботодавці надають перевагу охайно вбраним претендентам.

І сподівайтесь на удачу - раптом ваш фаховий рівень так сподобається роботодавцеві, що вас заберуть з руками і ногами навіть без випробувального терміну.

Катерина Островська,
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті