Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Турагент // Профорієнтація

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Отримуємо освіту та досвід

17.06.2008 Турагент

Почалося літо, канікули… Саме час подумати про місце майбутнього відпочинку. У цій справі пересічні туристи мають союзників - турагентів. В гарячу пору відпусток турагенти сидітимуть в офісах, несамовито працюючи на користь українського туризму. Хто ці загадкові люди, і що приваблює їх у цій роботі?

Українське законодавство визначає туристичного агента як особу, яка забезпечує продаж туристичних послуг. Робота туристичного агента неможлива без співпраці з туристичним оператором - особою чи підприємством, яке продає путівки на відпочинок, а також надає послуги з розміщення у готелях, транспорту, харчування та здійснює екскурсійно-інформаційну діяльність.

Тобто це два неподільні види діяльності - оператори створюють туристичний продукт, а агенти його реалізують. Для підготовки туристичної поїздки на плечах турагента багацько завдань: потрібно викупити потрібну кількість місць в готелі, забронювати квитки на літак або замовити чартер, підготувати необхідні для поїздки документи, а також взяти на себе клопоти з організацією екскурсій.

Турагент повинен володіти вичерпною інформацією про країну, в яку направляє людей. Ось чому дуже часто всередині турагенції існує розподіл працівників по країнам - одна особа спеціалізується на одній або декількох країнах, а також періодично їздить в ознайомлювальні тури, під час яких вдосконалює знання про "свою" країну.

Особливість роботи турагентом - часті непередбачувані обставини. Наприклад, затримка рейсу, проблеми на митниці, збройні конфлікти. Тому незамінною є така риса, як стійкість до стресових ситуацій та міцні нерви.

Туристичний бізнес немислимий без уважного вивчення ринку послуг. Тут у пригоді стануть соціологічні дослідження преференцій туристів - це допоможе відстежити модні напрямки подорожей або ж підготувати новий маршрут, який заповнить порожню нішу на ринку туристичних послуг. Тобто турагент має бути гарним аналітиком, спостережливим мандрівником і фантазером. Наприклад, саме завдяки фантазії та увазі до європейського досвіду, в Україні почали з'являтися організовані маршрути для пішого та велосипедного "зеленого туризму".

Також у пригоді стане знання іноземної мови, бажано - двох чи більше, вміння працювати з комп'ютером, навички ефективної роботи з пошуковими системами, грамотність, комунікабельність, ввічливість і терплячість у роботі з клієнтами.

Туристичних агентів готують у багатьох навчальних закладах України - на факультетах готельного бізнесу та туризму. Наприклад, Інститут менеджменту і бізнесу Київського національного університету культури і мистецтв, Інститут туризму ФПУ, Київський університет туризму, економіки і права, Національний авіаційний університет.

Іванишина Галина Юріївна

Іванишина Галина Юріївна, менеджер по туризму ООО ТК "ЛОЯЛ"

Про свою роботу турагентом розповідає Іванишина Галина Юріївна, менеджер по туризму ООО ТК "ЛОЯЛ":

"Я не маю спеціальної освіти, хоча і отримала дві вищі освіти. Одна - у Східноукраїнському національному університеті ім. В.І.Даля, де отримала кваліфікацію магістра комп'ютерних систем. Інша - Луганський національний педагогічний університет ім. Т.Г. Шевченка за спеціальністю "переклад".

На мою думку, відсутність спеціальної освіти не заважає бути гарним турагентом. Все одно знань, отриманих у ВНЗ, буде замало - крім випадку, якщо ви під час навчання пройшли гарну практику на підприємстві.

Стати гарним фахівцем допоможуть практичні навички, які можна отримати лише з досвідом. А також - особистісні характеристики, наприклад, вміння протистояти стресам, комунікабельність, гарна пам'ять, вміння вчитися…

Все одно на високу зарплату новачку можна не сподіватися. Стартова зарплата столичних турагентів - 300 доларів. Потім вона може зрости, тільки для цього потрібно дуже багато і плідно працювати.

Почати кар'єру турагента легко. На підприємствах дуже сильна текучка кадрів - тобто майже завжди можна сподіватися на вакансію.

Секретом перетворення на гарного спеціаліста є любов до своєї справи. І не просто любов, а цікавість - тобто потрібно знаходити час відвідувати спеціалізовані виставки, читати нову літературу, та ще й подорожувати, бо найкраще продавати тури в країни, побачені на власні очі".

Ірина Славінська,
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті