Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Вплив педагогів на вибір професії // Профорієнтація
Орієнтири для вибору професії / Статті / Вплив педагогів на вибір професії

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Орієнтири для вибору професії

29.04.2008 Вплив педагогів на вибір професії

Вибір професії - важливий крок у житті кожної людини, і мотиви можуть бути різними. У когось помер улюблений песик, і він вирішив стати ветеринаром, щоб лікувати всіх нещасних тварин. Хтось пішов стопами батьків, або, навпаки, усупереч їхнім очікуванням. Для когось важливо те, що обрана ним професія престижна, що гарантує високу зарплату в майбутньому.

Також часто можна почути, що на вибір професії вплинув учитель. Адже, спостерігаючи за поведінкою, навчальною та позаурочною діяльністю учнів, педагог робить відповідні висновки, які можуть бути приховані від непрофесійних очей і навіть від самого учня. Також у системі профорієнтаційної роботи в школі вчителі прямо чи опосередковано можуть впливати на чинники, які обумовлюють вибір людиною тієї або іншої професії. Чи дійсно це так? Яким чином це відбувається? І які наслідки таких рішень? Про це ми запитали у декількох осіб.

Ганна Горуппа

Ганна Горуппа, студентка МДПУ

Ганна Горуппа, студентка 5-го курсу факультету інформатики-математики Мелітопольського державного педагогічного університету:

- На вибір професії впливає школа, у якій ти розпізнаєш свою зацікавленість тим або іншим предметом. Мені подобалася інформатика, і вчитель, Чекурін Максим Євгенович, був одним з небагатьох учителів, які цікаво організовували уроки. Мені подобалося працювати з комп'ютером, і він не відбив у мене це бажання, а навпаки - зміцнив. На факультативних заняттях з інформатики ми часто вирішували цікаві логічні задачі. Зараз я закінчую п'ятий курс і працюю в інформаційно-комп'ютерному центрі МГПУ, планую свою долю у подальшому пов'язати з комп'ютерною технікою і дизайном, можливо, зайнятися веб-дизайном.

Олексій Наумук

Олексій Наумук, студент МДПУ

Олексій Наумук, студент 5-го курсу факультету інформатики-математики Мелітопольського державного педагогічного університету:

- Звичайно, є заслуга викладачів у тому, що багато хто йде навчатися у педагогічний ВНЗ і зі школи захоплюється цим. Ось у мене, наприклад, була хороша класна керівниця. Вона все розуміла і була в курсі всього, що нам цікаво, унікально викладала хімію і біологію, могла зацікавити якимись захоплюючими фактами з історії. Ми до неї на дні народження ходили щороку, каюся, що цього року я не прийшов і не привітав. До речі, таких учителів у школі можна було на пальцях перерахувати. Перший інтерес до професії вчителя викликала у мене вона. А ось остаточний вибір мені допоміг зробити професор Єремеєв В.С., коли приїхав розповідати до нас у школу про факультет інформатики-математики. Він зміг просто зацікавити тим, які унікальні досліди проводяться в університеті, наприклад, розповідав, як студенти вирішили побити світовий рекорд за часом, проведеним за комп'ютером, але він це зупинив. Потім він розказав про те, що інформатика - як наука і спеціальність, що розвивається, буде затребувана завжди. Він ще мене здивував тим, що сам - дуже інтелігентна і культурна людина, з такого хочеться брати приклад. Після закінчення курсу спеціаліста, хочу вступити до магістратури по прикладній математиці, так би мовити, продовжити навчання за обраною мною професією - програміста, про що поки що не пошкодував.

Артем Вергун

Артем Вергун, учитель інформатики

Артем Вергун, учитель інформатики Константинівської загальноосвітньої школи № 2 Мелітопольського району:

- Хоча школа у нас була і сільська (ніби безумовно вважається, що у таких школах рівень викладання і забезпечення гірший, аніж у міських), вчителі у нас були чудові. І в старших класах я вирішив, що буду вчителем, і вступив в університет на хіміко-біологічний факультет за фахом "хімія і основи інформатики", який закінчив минулого року, і став працювати в школі викладачем інформатики. На мене, як на молодого вчителя, звалилося багато проблем: забезпечення порядку в комп'ютерному класі, проведення і настройка мережі, методичні семінари, навіть забивання цвяхів. Тепер, думаю, завдяки моєму впливу хлопці та дівчата вибиратимуть професію вчителя.

Алена, інженер-проектант:

- У нас у школі був день відкритих дверей для ВНЗ - до нас прийшли викладачі з Миколаївського корабельного університету. Одна викладачка досить цікаво розказувала про навчання в університеті, вона потім математику у мене і вела. Отже завдяки їй, я і дізналася про корабелку. І хоча у мене був широкий вибір куди піти навчатися, я вирішила вступати до Миколаєва ще і тому, що я не вивчала української, а там викладання йшло російською. Про свій вибір ще не пошкодувала, викладачі дали хороші знання, які зараз мені знадобилися у професійній діяльності.

Вплив викладачів часто відіграє важливу роль при виборі майбутньої професії молодими людьми. І цей вплив може бути як прямим (позитивний приклад, переконання), так і зворотним (негативний приклад, бажання вчинити усупереч). Наприклад, виходячи з особистого досвіду, можу сказати, що особистість учителя може викликати якраз зворотну реакцію. Вчителька не знала і не любила свій предмет, викладала його сухо і нецікаво, але, проте, це не вбило у мені любов до української мови та літератури. Я вступила на філологічний факультет, який закінчила з червоним дипломом, і дотепер люблю українську літературу та цікавлюся сучасними українськими письменниками. Але, як то кажуть, - виняток тільки підтверджує правило.

Переклад статті Катерини Осадчої,
"Влияние педагогов на выбор профессии",
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті