Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Від вуха до серця - професія зв'язківець // Профорієнтація
Портрет професіонала / Статті / Від вуха до серця - професія зв'язківець

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Портрет професіонала

17.03.2008 Від вуха до серця - професія зв'язківець

Щодня, коли ми вмикаємо радіо або телевізор, щоб послухати новини, заглядаємо до поштової скриньки, беремо трубку мобільного або стаціонарного телефону, завантажуємо браузер, щоб дістатися до Інтернету, ми не замислюємося над тим, скільки людей забезпечують нашу потребу в спілкуванні та інформації. Ці люди дають нам можливість спілкування у повсякденному житті і реалізують простір для ділової комунікації.

Завдяки їм скорочуються відстані між містами і людьми, поширюється не тільки інформація, але й передаються почуття, емоції, переживання. Як працюють і чим живуть ці люди, ми поцікавилися у Ольги Масленникової, інженера групи маркетингу та організації продажу послуг у ВАТ "Укртелеком".

Ольга Масленникова

Ольга Масленникова, інженер групи маркетингу та організації продажу послуг у ВАТ "Укртелеком"

- Ким Ви мріяли стати у дитинстві?

- Років до 6-7 мріяла стати директором кондитерської фабрики, а потім вирішила розширити межі і оголосила, що буду просто директором будь-чого.

- Як вибрали, до якого вищого навчального закладу вступати?

- Вибір першої професії був продиктований, швидше, необхідністю здобути вищу освіту. Особливого внутрішнього керівництва до вибору тієї або іншої професії у 17 років я не мала. Я закінчила Мелітопольський державний педагогічний університет за фахом "Викладач англійської мови та літератури". А ось до вибору другої вищої освіти я підійшла вже свідомо. Я розуміла, що хочу не просто працювати в "Укртелекомі", але і надалі здійснювати кар'єрне зростання в цій компанії. Я почала розуміти, що мені не вистачає теоретичної бази і знань у сфері маркетингу галузі зв'язку. Зараз навчаюсь у Одеській Академії Зв'язку їм. О.С. Попова за фахом "Менеджмент і маркетинг".

- І яким чином Ви, одержавши диплом за фахом "Викладач англійської мови та літератури", розпочали працювати в "Укртелекомі"?

- Я завжди мріяла працювати у великій компанії і мене завжди приваблювала робота в команді, тому, дізнавшись про існуючу вакансію, - я відразу прийняла рішення, що піду на співбесіду, яку пройшла успішно.

- З якої посади розпочався Ваш шлях працівника зв'язку? Якими були Ваші посадові обов'язки?

- Свою роботу в "Укртелекомі" я починала з посади оператора розрахункової групи. У мої обов'язки входило відпрацювання заяв від абонентів, врегулювання конфліктних ситуацій між працівниками зв'язку та клієнтами. Це було досить складно з психологічного боку. Звичайно, були ситуації, коли вже здавали нерви, не хотілося продовжувати працювати. Але потім береш себе у руки, відкидаєш емоції і починаєш підходити до питання з погляду професійної етики. Тільки зараз починаю розуміти, яка це була хороша школа. Вона виховала не тільки емоційну стійкість, але і уміння оперативно приймати рішення.

- На Вашу думку, які якості допомогли Вам у кар'єрному зростанні?

- Напевно, комунікабельність, уміння вчасно організувати себе, уміння прогнозувати ситуацію, бажання працювати в команді і постійне прагнення до самовдосконалення.

- Яка зараз у Вас посада і у чому полягають Ваші обов'язки?

- Зараз я обіймаю посаду інженера групи маркетингу та організації продажу послуг. У мої обов'язки входить дослідження і аналіз ринку телекомунікаційних послуг, аналіз роботи підприємств-конкурентів, організація і проведення маркетингових програм, презентацій у галузі нових послуг.

- Які цікаві або смішні випадки були у Вашій професійній діяльності?

- Знаєте, як в анекдоті?

Дзвінок. Людина підіймає слухавку і з інтервалом в 10-15 секунд чується:

- Так.

- Так.

- Добре.

- А ти де?

- (пауза) А ти хто!?

Звичайно, були і курйозні, і смішні ситуації, але з міркувань професійної етики, я розповідати не буду.

- Якими є плюси Вашої професії?

- Напевно, відчуття того, що ти рухаєшся разом з прогресом, ну і, звичайно, широке коло спілкування, яке дає більш глибоке розуміння людської психології. Адже нашими клієнтами є люди найрізноманітніших професій, різного достатку і соціального становища, і з кожним необхідно порозумітися, зрозуміти їхні проблеми і співвіднести з можливостями і технологіями компанії.

Також істотним плюсом є своєчасна і достатня оплата праці, соціальні гарантії.

- Що Ви можете порадити молодим зв'язківцям-початківцям?

- Необхідно мати мету, мрію або вигадати собі мотивацію, чого ви хочете досягти в житті, які у вас пріоритети. Коли це є, то набагато легше працювати і досягати результату!

Професія зв'язківця, напевно, у більшості з нас асоціюється з військовослужбовцем, який прокладає під кулями лінію зв'язку, або з дівчиною, яка, як у пісні у В.Висоцкого, з'єднує закоханих через комутатор. Але ці часи давно минули. Зв'язківець не тільки прокладає телефонний або оптоволоконний кабель, але й займається проектуванням та установкою систем телебачення і мережі Інтернет, телефонізацією, радіомовленням, охоронними системами, системами відеонагляду, а також роботою з абонентами і споживачами інформаційно-комунікаційних технологій. Сьогодні у галузі зв'язку України зайнято 2% працездатного населення (приблизно півмільйона працівників), налічується 13094 підприємства, тобто 1,2% від всього числа в Україні, близько 12 мільйонів абонентів фіксованого телефонного зв'язку, понад 53 мільйони абонентів мобільного зв'язку, державне телебачення має змогу дивитися 94,5% населення, послугами Інтернет, з різною періодичністю, користується близько 8,5 мільйонів жителів України. Ця галузь продовжує розвиватися, використовуючи нові технології, для роботи з якими необхідні досвідчені та енергійні люди. Девіз працівників зв'язку і сфери інформатизації: "Ми працюємо, щоб Україна стала розвиненою інформаційною державою".

Переклад статті Катерини Осадчої
"От уха до сердца - профессия "связист",
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті