Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
"Листоноша" великого міста // Профорієнтація
Портрет професіонала / Статті / "Листоноша" великого міста

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Портрет професіонала

14.04.2008 "Листоноша" великого міста

Не зважаючи на всі досягнення науково-технічного прогресу, професія кур'єра так і не втратила своєї актуальності. Пояснюється це як збільшенням об'ємів інформаційних потоків, так і розвитком різних форм підприємництва. Спрямованість діяльності кур'єра не зазнала особливих змін - це своєчасна, гарантована і надійна доставка паперової кореспонденції (листів, інших документів), пакетів, посилок певному адресату. А тому приказка "кур'єра ноги годують" як і раніше залишається девізом цих працівників.

Кур'єр необхідний компанії у тих випадках, коли є потреба в обміні інформацією між її структурними підрозділами (як відокремленими, так і невідокремленими), доставці іншим підприємствам і отриманні від них паперової кореспонденції.

Як штатних працівників на повний робочий день кур'єрів, як правило, наймають підприємства, у яких дуже щільні потоки розсилки і отримання паперової кореспонденції. Фірми, у яких є потреба в нерегулярних, а то і разових доставках, як правило, звертаються до послуг спеціальних служб кур'єрського зв'язку (в цьому випадку кур'єри входять до штату даних служб).

Робота кур'єра полягає в своєчасній доставці або отриманні відправлень. Тому найважливіші якості цього співробітника - вміння орієнтуватися на місцевості (в місті) і складати маршрути, які мінімізують терміни доставки або отримання кореспонденції.

Якщо в штаті декілька кур'єрів, їхня робота, як правило, будується за "зональним" принципом - кожний кур'єр має свою "зону" відповідальності, тобто певну територію (район і т.д.) своєї роботи. При такій побудові робочого процесу досягається найбільша ефективність - за рахунок знань про "топографію зони", кур'єр витрачає мінімальну кількість часу на доставку (отримання). Тим самим, він здійснює максимальну кількість доставок (отримань) за свій робочий час.

З кур'єром можна відправити не тільки ділову паперову кореспонденцію, але і букет квітів, запрошення на сімейне або інше (неділове) святкування, листівку або візитну картку і т.д.

Кур'єрською доставкою користуються і торгові підприємства, які здійснюють продаж товарів за замовленнями. Наприклад, найпоширенішим є використання праці кур'єрів для доставки покупок, зроблених за телефоном, у інтернет-магазинах тощо.

На роботу як кур'єрів зазвичай залучають учнів старших класів, студентів, а також тих, хто не має постійної роботи і професійних навиків.

Будь-якого працівника оцінюють за його діловими якостями. Не є винятком і кур'єр. Головне в його роботі - старанність, пунктуальність і уважність. Трапляється, що в один день потрібно оббігати декілька різних фірм. При цьому необхідно стільки всього пам'ятати! Коли у кого обідня перерва - щоб не наткнутися на зачинені двері; який маршрут об'їзду найбільш оптимальний - щоб встигнути виконати всі доручення до закінчення робочого дня. І не дай Бог переплутати, кому і що треба доставити, а у кого і що слід забрати.

У деяких фірмах кур'єрові доведеться виконувати додаткові послуги - наприклад, оформлення необхідної документації (накладні та інші ордери, решта необхідних довідок). Отже, претенденту на цю посаду бажано мати хоча б найпростіші навички роботи з комп'ютером і, природно, бути елементарно грамотним.

Дуже важливим є хороше здоров'я і фізична витривалість. Для кур'єрської роботи не годяться слабаки, які через найменшу застуду йдуть на лікарняний. До речі, недарма у далекому минулому посада гінця (нинішнього кур'єра) вважалася винятково чоловічою. Швидкість, витривалість, хоробрість, уміння захистити дорогоцінне послання - ось якості, за якими відбирали цих фахівців. "Ані сніг, ані дощ, ані темрява ночі не втримають їх від найшвидшого завершення призначеного їм шляху", - так говорив про гінців великий грецький мандрівник та історик Геродот, який жив у 480-420 рр. до нашої ери. Та й марафонський біг, як відомо, також заслуга кур'єра.

Важливими для цього працівника є хороша пам'ять, обов'язковість, дисциплінованість, охайний зовнішній вигляд.

Кур'єрська доставка великогабаритних посилок може здійснюватися фірмовими автомобілями. В цьому випадку працівник може поєднувати професії кур'єра та водія (отже, потрібна наявність водійських прав).

Кур'єрські заробітки, звичайно, невеликі. У середньому рівень зарплати по Києву коливається в межах $150-250. Проте багато що залежить від того, куди ви влаштувалися. На державних підприємствах "гінці" можуть одержувати крихти, але й роботи у них: декілька поїздок на тиждень, решту часу - на власний розсуд. У приватних фірмах кур'єр має зарплату на порядок вищу, але, відповідно, і працює більше. Заможні фірми можуть платити звичайному офісному кур'єру до $300 на місяць, але це швидше виняток, аніж правило. В окремих спеціалізованих кур'єрських службах, торгових підприємствах для кур'єрів встановлюється відрядна форма оплати праці.

При цьому, звичайно, підприємство оплачує кур'єрам єдиний проїзний квиток.

Багато кур'єрських агентств роблять ставку на так званих "піших кур'єрів". В умовах мегаполісу, який в одну мить може перетворитися на суцільну пробку, цей вид доставки є найбільш швидким і надійним. Перш ніж приступити до роботи, кур'єри проходять спеціальну підготовку. Їх навчають заповнювати різні бланки і оформлювати документацію. Ще один важливий урок - спілкування з людьми. Як кажуть, язик до міста доведе. Як би добре кур'єр не орієнтувався на місцевості, яким би досвідченим він не був, йому все одно в процесі роботи не обійтися без спілкування. Знайти потрібну адресу або домовитися з охоронцями, які не завжди бувають тактовними, - всі ці питання не вирішити без елементарних комунікативних навиків, доброзичливості, яка подекуди творить дива, відкриваючи будь-які двері. У деяких кур'єрських агентствах запроваджена така практика - так званий "прикріплений кур'єр". Багато фірм звикають до однієї людини, помітивши її відповідальність, акуратність та енергійність, і тому просять, щоб до них приїжджав тільки їх "улюблений кур'єр".

Багато хто вважає роботу кур'єра безперспективною та примітивною (як правило, це амбітна молодь, яка вважає, що краще сидіти вдома, ніж бігати стрімголов по всьому місту за $150) - привіз-відвіз: ніякого розвитку, ніякого кар'єрного зростання і професійного становлення. Проте з цим можна посперечатися!

Працьовита людина, та ще й мозковита, працюючи кур'єром, може багато чого добитися. Серед кур'єрів часто зустрічається така категорія - "кур'єр-кар'єрист". Це молодь, яка спеціально влаштовується на цю посаду у вподобану фірму, щоб таким чином вивчити процес роботи "зсередини". Адже специфіка роботи кур'єра в тому, що йому доводиться спілкуватися із безліччю різних людей - як у себе у фірмі, так і в тих, з якими фірма співробітничає. Тому, якщо Ви не хочете все життя розвозити кореспонденцію, обов'язково скористайтеся "можливостями творчого зростання": зав'язуйте якомога більше знайомств, налагоджуйте потрібні контакти. Надалі це все обов'язково стане у нагоді. Крім того, треба намагатися працювати так, щоб Вас помітили, спробувати стати незамінним у своїй галузі. А яка фірма захоче втрачати надійних і старанних працівників? Розумні начальники спробують просунути їх службовими сходами уверх.

Переклад статті Світлани Яшкіної
"Почтальон" большого города",
джерело: "Учись, работай, отдыхай"
- 2008. - №8(169). - с.18-19
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті