Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Хто є хто в рекламі // Профорієнтація
Портрет професіонала / Статті / Хто є хто в рекламі

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Портрет професіонала

24.06.2008 Хто є хто в рекламі

Медіа-байер

Опис

Фахівець з організації зв'язків із ЗМІ і закупівлі рекламних площ.

Попит на ринку праці

Професія нова на ринку праці. Чи знайде вона свою популярність - залежить від подальшого соціально-економічного розвитку країни.

Обов'язки

У обов'язки медіа-байєра входить робота із засобами масової інформації. Він займається закупівлею рекламних площ в газетах або ефірного часу на радіо і ТБ. Як правило, декілька медіа-байєрів підкоряються медіа-планеру (у рекламному або PR-агентстві) або начальникові рекламного відділу (у крупній компанії). Як правило, медіа-байєр має вужчу спеціалізацію, ніж медіа-планер. Він веде або якийсь один вид ЗМІ (радіо, ТБ, друк), або якесь певне рекламне замовлення на товари і послуги. Основне завдання медіа-байєрів - добитися від засобів масової інформації мінімальних розцінок за рекламу. Чим досвідченіший медіа-байєр, тим ефективніше рекламна політика фірми, тим менше її питомі витрати на рекламу. В принципі, працювати медіа-байєром може будь-яка людина, що володіє мінімальним життєвим досвідом і зв'язками в засобах масової інформації. Подібні зв'язки не обов'язково повинні бути на рівні керівної ланки, іноді достатньо таких в середовищі позаштатних кореспондентів якихось видань.

Кваліфікаційні вимоги

Вища філологічна освіта, спеціалізація "Зв'язок з громадськістю".

Медіа-планер

Опис

Фахівець із стратегічного планування рекламної кампанії і рекламної діяльності фірми в цілому.

Попит на ринку праці

Професія нова на ринку праці. Вважається, що медіа-планерів дійсно високого рівня нараховується одиниці. Їм були і будуть відкриті двері найбільших рекламних агенств країни.

Обов'язки

Медіа-планер повинен здійснювати оцінку рекламної ефективності різних засобів масової інформації і відповідним чином перерозподіляти рекламний бюджет. Це неможливо без серйозних пізнань в області маркетингу, соціології тощо. Тут треба відзначити, що дана посада існує в основному в рекламних агентствах. У крупних компаніях, що мають своїх рекламні відділи, подібні функції виконує начальник або менеджер відділу реклами. Для серйозного аналізу рекламного ринку, ринку товарів і послуг необхідне знання таких комп'ютерних програм, як Intergrum, Pal Marceting тощо.

Кваліфікаційні вимоги

Вважається, що для медіа-планерів дійсно високого рівня, бажана фізична або математична освіта.

Арт-директор

Опис

Людина, відповідальна за загальну творчу концепцію підвідомчого йому відділу, керівник художнього напряму діяльності компанії.

Попит на ринку праці

Якщо кілька років тому всі були в основному спантеличені питанням змісту, то зараз на перший план виходить потреба в нових формах. В результаті спостерігається підвищена активність на ринку рекламних і поліграфічних послуг. З'являються нові клієнти. Ринок стає все більш цивілізованим. Ці та інші причини пояснюють зростаючий попит на творчих фахівців, зокрема на арт-директорів.

Обов'язки

Арт-директор керує художнім напрямом діяльності компанії. Він відповідає за розробку, ведення і контроль виконання дизайнерських проектів, визначає основну концепцію і ідею творчої роботи, створює макет або ескіз, а все інше утілюють в життя дизайнери і верстальники. Іноді в обов'язки цієї людини входить вся творча діяльність поліграфічної компанії, а не тільки питання дизайну. В цьому випадку посада арт-директора поєднується з обов'язками креативного директора. Як правило, саме він представляє компанію при участі в тендерах, пропонує ідеї потенційному клієнтові, проводить зустрічі з метою з'ясування уявлень про замовлення і отримання технічного завдання. Для вирішення всіх цих завдань треба уміти розуміти потреби клієнта і його бізнес-цілі, максимально точно формулювати побажання. Відмінні комунікативні і презентаційні навики, талант переконання - запорука успіху роботи арт-директора і очолюваного ним колективу, "окрім оригінального креативного мислення, розвиненого сприйняття і уяви, уміння концентруватися на деталях, необхідних для генерування нестандартних творчих ідей, арт-директору треба володіти і менеджерськими якостями. Згідно відомому вислову "якщо це купують, значить, це мистецтво", виконувані проекти повинні продаватися". Зрозуміло, що арт-директору слід знати все те ж, що і професійному дизайнерові, що працює в області виробництва поліграфічної продукції: принципи графічного дизайну, шрифтів, знаків і фірмових стилів, конструкцій тари і упаковки, P.O.S.-материалов, журналів, буклетів, календарів, основи поліграфічної технології і багато що інше. Крім цього, йому треба бути в курсі останніх тенденцій і подій на ринку дизайну і реклами, відстежувати появу нових креативних методик в області візуальних комунікацій. Арт-директор - без сумнівів, творча професія, але творчість повинна поєднуватися з володінням передовими рекламними технологіями. Важливо мати уявлення про програмні продукти, сучасні інструменти для втілення креативних ідей. Дуже багато працедавців хочуть, щоб арт-директор добре знав англійську мову, оскільки нерідко цей фахівець бере участь в презентаціях.

Кваліфікаційні вимоги

Арт-директорами, як правило, стають випускники технічних вузів, архітектурних академій, художніх інститутів.

Переклад статті "Кто есть кто в рекламе",
джерело: Работа и учеба. - 2005. - №45 (432). - с.32
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті