Портрет професіонала / Статті / Входження в образ

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Опитування

Щоб досягти успіху, я стану фахівцем в галузі:

Портрет професіонала

29.07.2008 Входження в образ

Робота має приносити стабільний дохід, бути цікавою і затребуваною. Ще кілька років тому більшість абітурієнтів мріяла стати бухгалтерами чи юристами. Зараз попит є практично на всі спеціальності. Тим важче зробити остаточний вибір! За завданням редакції журналіст побувала в ролі менеджера по туризму і стиліста. І ось що з цього вийшло.

Менеджер з туризму

Щоб купити хорошу путівку на Новий рік, бронювати місця треба за декілька місяців! При такому напливі клієнтів турфірми без роботи не зостануться.

Менеджер туристичного агентства підбирає тур, який відповідає за набором послуг та ціною, зв'язується з приймаючою стороною, бронює готель та авіаквитки. В цій сфері постійно потрібні нові люди. Отже роботу для себе новачки знайдуть.

Особисті спостереження

- Ваш рейс вилітає о 23.10. Авіакомпанія "X".

- На жаль, підтвердження Вашої броні ще не надійшло. Передзвоніть пізніше або залиште свій контактний телефон, і я сама з Вами зв'яжусь.

- Яку суму Ви готові заплатити за двох? Зараз подивлюся по базі, що ми можемо Вам запропонувати.

Потік телефонних дзвінків не припиняється ані на хвилину. "Це ще у спокійний час, - говорить мені досвідчений менеджер. - Через тиждень розпочнеться підвищений попит на новорічні заїзди, і роботи стане вище голови!"

Перше правило будь-якого співробітника туристичного агентства: немає нічого неможливого. Будь-які бажання клієнта повинні виконуватися. Тільки в цьому випадку він знову звернеться за послугами і приведе своїх родичів та друзів.

В компанію звернувся чоловік, який бажав зустріти Новий рік у Таїланді. Його головною умовою був політ тільки бізнес-класом. Але в стандартному пакеті послуг передбачений рейс "економ". Що робити? Невже відмовлятися від вигідного клієнта? Мені підказали вихід: треба довідатись у авіакомпанії про цю послугу в індивідуальному порядку. І пообіцяти клієнту невелику знижку, якщо той зупинить свій вибір на їх фірмі. Здається, у мене виходить...

Одна з головних умов успіху - максимальна ввічливість. Будь-яке необережне слово чи натяк на грубість і недбалість відверне від вашої турфірми назавжди.

Дивлячись на співробітницю за сусіднім столом, я мимоволі пригадала розповіді про Юлія Цезаря: дівчина одночасно розмовляла по телефону, продивлялась базу і писала лист про підтвердження готелю. Уміння виконувати три-чотири задачі відразу - одна з обов'язкових якостей менеджера з туризму. Варто зазіватися, як упустиш хороший тур, перспективного клієнта, а, отже, і прибуток.

"Thank уоu for good news" - англійська мова в офісі туристичної фірми не рідкість. Знання іноземних мов висувається як обов'язкова умова при наймі на роботу. Партнери-оператори - в основному іноземці, а робочі питання виникають кожні п'ять хвилин. Користуватися послугами перекладача при такому темпі ніяк не можна. Левова частка роботи менеджера пов'язана з комп'ютером, зокрема, з інтернет-пошуком. Тому з технікою потрібно бути на "ти".

Стиліст

У штатному розкладі сучасних салонів краси вже важко знайти просто перукаря. Цю нішу зайняли стилісти.

Мода швидкоплинна. Те, що зовсім нещодавно було піком популярності, через декілька місяців може повністю застаріти. Професія вимагає постійної роботи над собою. Тому стилісти хороших салонів регулярно проходять стажування, відвідують майстер-класи. Відстав від "колег по цеху" - позбавився престижної високооплачуваної роботи. У цій професії важливий талант. Навчити поводитися з ножицями і гребінцем можна практично будь-кого, але висококласними майстрами стають лише одиниці.

Особисті спостереження

Моя перша (!!!) клієнтка - молода дівчина, власниця дуже довгого волосся. Задача - "оживити" волосся, підібрати зачіску, яка виглядатиме природно і елегантно. Може почати з лікувальної маски? Майстер підказує потім ще й запропонувати мелірування в декілька тонів... А у мене алергія на фарбу...

Гості салону ставляться до створення власного іміджу по-різному. Хтось чітко знає, як хоче виглядати. Інші цілком довіряють думці стиліста і чекають від нього готового рішення. Професіонал не сперечатиметься. Він спробує переконати клієнта у перевазі того чи іншого варіанту, залишаючись незмінно коректним.

У деяких салонах декоративною косметикою займається окрема людина - візажист. У інших місцях обов'язки фахівця з візажу покладені на стиліста. Навики макіяжу у будь-якому випадку не зашкодять: клієнтка може спитати поради у "свого" майстра.

Переклад статті Юлії Бобкової
"Вхождение в образ",
"Куда пойти учиться" Москва//
джерело: "Работа и учеба"
- 2006. - №43 (480). - с.20
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті