Потрібні фахівці / Статті / Огляд ринку праці в секторі телекомунікацій

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Опитування

Щоб досягти успіху, я стану фахівцем в галузі:

Потрібні фахівці

16.07.2008 Огляд ринку праці в секторі телекомунікацій

На даний момент сфера телекомунікацій та інформаційних технологій стрімко розвивається за рахунок виходу на ринок всесвітньо визнаних, брендових компаній і масового відкриття підприємств (великих, середніх і малих) із стовідсотковим вітчизняним капіталом. Сфера телекомунікацій цікава претендентам, оскільки пропонує широке поле діяльності, можливості стрімкого кар'єрного зростання і конкурентоздатний рівень оплати, рекрутерам - складні, цікаві і прибуткові проекти.

Найзатребуваніші спеціальності

Говорячи про сферу телекомунікацій, можна виділити такі найзатребуваніші спеціальності серед кваліфікованих спеціалістів, як проектувальники, сервісні інженери. Попит на роботу менеджерів з продажу також істотно перевищує пропозицію. Не зменшується потреба в менеджерах середньої ланки і топ-менеджерах: як керівниках компаній, так і керівниках напрямків, пов'язаних з виробництвом і просуванням певних категорій продукції, часто - абсолютно нових, унікальних продуктів, аналогів яким немає.

Вимоги до претендентів

У зв'язку з гострим браком спеціалістів сфери телекомунікацій, до претендентів деколи пред'являються досить лояльні вимоги. Проте, "ідеальним" співробітником для роботодавця є випускники державних технічних вищих навчальних закладів (НТУУ "КПІ", Національний авіаційний університет, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій). В ідеалі передбачається, що інженер-проектувальник проходив навчання по продукції всесвітньо відомих виробників обладнання на сертифікованих курсах.

Профіль "ідеального" менеджера з продажу: вища технічна/економічна/маркетингова освіта, знання продукції і основних гравців ринку, досвід роботи у сфері телекомунікацій не менше двох-трьох років, широка мережа контактів і клієнтська база.

Тенденції

В секторі телекомунікацій та ІТ спостерігається активна "міграція" менеджерів з продажу. Так, нерідко посада менеджера корпоративних продажів комп'ютерного обладнання, комплектуючих пропонують менеджеру, який раніше займався продажем обладнання для структурованих кабельних мереж, і т.п. Адже, хоча продукт і відрізняється, аудиторії, на які він розрахований, перетинаються чи збігаються: великі комерційні, державні установи, банки. В даному випадку вирішальну роль відіграє база даних менеджера, його мережа контактів.

У зв'язку з гострим браком фахівців, до роботи активно залучаються випускники ВНЗ із технічною освітою, навіть без досвіду роботи за фахом. Для роботи у сфері продажів також розглядають кандидатури випускників з економічною освітою. Їм надається навчання безпосередньо на робочому місці і/чи спеціальне навчання по продукції компанії на внутрішніх курсах, тренінгах. Перевагу надають молодим фахівцям із знанням іноземних мов (англійська обов'язкова практично у ста відсотках вакансій, німецька - бажана).

У різних компаніях функції деяких спеціалістів визначаються по-різному. Наприклад, у деяких компаніях менеджер проектів займається як пошуком, залученням клієнтів, "зняттям" технічного завдання, проектуванням і розробкою телекомунікаційного рішення для клієнта, так і оформленням документації і веденням проекту протягом гарантійного і постгарантійного періоду. По суті, такий фахівець поєднує функції як інженера-проектувальника, так і менеджера з продажу. В деяких компаніях обов'язки менеджера з продажу та інженера-проектувальника чітко розмежовані.

Вилка зарплат і мотиви для зміни місця роботи

Рівень зарплат фахівців становить від 400 до 2000 у.о., залежно від компанії, в якій вони працюють. Менеджери з продажу можуть розраховувати на оплату праці від 500 до 2000 доларів + менеджерський пакет + бонуси за результатами особистих досягнень чи успіхів відділу/компанії в цілому. Менеджери корпоративних продажів пред'являють побажання щодо заробітної плати від 1500 до 3500 доларів. Керівники напрямків, топ-менеджери орієнтуються на ставку близько 3-5 тисяч + пакет + бонуси.

Часто рівні зарплат фахівців сфери телекомунікацій у банках і державних установах відсотків на 20-40 нижче середніх по ринку. Зарплати фахівців у регіонах менші практично на половину.

Мотивацією до переходу в іншу компанію для кваліфікованого фахівця з вітчизняної компанії звичайно є різниця в заробітній платні від 400 доларів, офіційна виплата зарплати і офіційне оформлення. Для молодих фахівців також привабливі самі по собі всесвітньо відомі компанії, які з часом стануть і "окрасою" резюме, і "подорожчають" фахівця у декілька разів у порівнянні з періодом роботи в нікому невідомій українській компанії.

Варто відзначити, що на ринку з'являється все більше вітчизняних компаній, які можуть запропонувати співробітникам пакет не гірший, а часто - навіть привабливіший, аніж іноземні компанії.

Однієї тільки матеріальній компенсації для мотивування фахівців не досить. Цікавий, перспективний проект, над яким працює топ-менеджер, - і його вже практично неможливо "переманити". Для менеджера з продажу можливість самостійно планувати свій робочий час, працювати за гнучким графіком і свобода дій - важливі чинники при виборі місця роботи. Для "старожилів" деякі компанії пропонують додаткові умови - такі як підвищення окладу "за вислугу років", організація відпочинку за кордоном як для самих фахівців, так і для їхніх сімей, медична страховка, безпроцентний кредит на житло та інше.

Де шукати?

Для залучення молодих спеціалістів, випускників, ефективно розміщувати оголошення на сайтах із працевлаштування, представляти компанію на ярмарках вакансій, співпрацювати з центрами працевлаштування ВНЗ.

При пошуку кваліфікованих фахівців (інженери, менеджери з продажу) добре працює розміщення оголошень на "професійних" сайтах банкірів та спеціалістів сфери інформаційних технологій, прямий пошук у банках, великих державних і комерційних установах. Дуже ефективно працюють по залученню менеджерів деякі міжнародні бази даних - своєрідні "візитниці" фахівців. І, звичайно ж, ефективними є особисті рекомендації працюючих у даній сфері спеціалістів.

У "Вибране"

Якщо Вам доведеться зайнятися пошуком фахівців сфери ІТ, шукати роботу в даному напрямку або знадобиться додаткова інформація за темою, Вам допоможуть наступні ресурси.

Переклад статті Наталії Воскобойникової
"Обзор рынка труда в секторе телекоммуникаций",
джерело: "Работа и учеба"
- 2007. - №6 (494). - с.34-35

Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Статті