Notice: Undefined variable: vote_query_list in /home/www/osvita.org.ua/data/www/prof.osvita.org.ua/xcore/project/voting/voting.inc.php on line 168
Продавець - професія для тих, хто любить спілкуватися // Профорієнтація
Майстер успіху / Інтерв'ю / Продавець - професія для тих, хто любить спілкува...

 укр

 рус

Благодійний фонд "Розвиток України"

Майстер успіху

22.01.2008 Продавець - професія для тих, хто любить спілкуватися

З людиною цієї професії ми зустрічаємося щодня. Зайшовши до крамниці, ми часто зустрічаємо привітне і доброзичливе обличчя, на якому буквально читається запитання: "Чого Ви бажаєте?". Інколи ці люди стають настільки близькими нам, що ми сприймаємо їх як друзів, і, прийшовши до магазину, раді їх бачити по той бік прилавка. Йдеться про продавців - професію, про яку ми, здається, знаємо все, а насправді - не знаємо нічого. З'ясувати основні нюанси цієї професії ми спробували у топ-менеджера ТОВ "Майстер-люкс" Романа Михлина.

Роман Михлин

Роман Михлин, топ-менеджер ТОВ "Майстер-люкс"

- Як Ви ставитеся до продавців?

- Добре ставлюсь, як до потрібної професії. Усі ми або продаємо, або купуємо, або - і те й інше разом.

- Чи можете назвати приємний або неприємний момент, пов'язаний із людиною за прилавком?

- Приємних моментів більше. Конкретно не скажу, але приємно, коли продавець ставиться до мене з повагою і зі знанням справи продає товар, при цьому чітко і грамотно дає поради. Неприємний момент... Я намагаюся їх забувати.

- З чого Ви розпочинали у сфері торгівлі?

- З рекламного агента, далі став менеджером з продажів і нарешті - топ-менеджером.

- Чи близька професія менеджера з продажів до професії продавця? У чому, на Вашу думку, відмінності?

- Загалом, так. Тим більш що поняття "менеджер" дуже широко застосовується. Але основні принципові відмінності, на мою думку, - це більш кваліфікований підхід до продажів, грамотне знання ринку, активна маркетингова діяльність, бажання постійного розвитку і особистісного зростання. Хоча, якщо подумати, то чимала кількість продавців саме цим і займається.

Продавець - це людина або організація, яка за відповідну винагороду передає покупцю (продає) товар чи послугу. Продавець у вузькому значенні - особа, що безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару.

Менеджер з продажів (сейлз-менеджер) - агент ринку, найманий працівник, який здійснює прямі продажі.

Топ-менеджер - це вищий рівень керівної ланки, керівник функціонального підрозділу, який здійснює керівництво середнім та лінійним персоналом і може входити до виконавчої дирекції. Головне, що це особа, яка бере участь у визначенні стратегії розвитку компанії, тобто співробітник, який впливає на розвиток усього бізнесу.


- Як Ви стали менеджером з продажів у ТОВ "Майстер-люкс"? Чому?

- Мені мій знайомий повідомив про конкурс на посаду менеджера з продажів. Я якийсь час сумнівався, оскільки навчався на останньому курсі агротехнічної академії. Але моє бажання перемогло! Я прийшов на співбесіду, і після неї мене взяли на роботу. Я хотів працювати саме на цій посаді. Можу сказати коротко: це МОЄ! Я цього хотів, я це хочу і можу робити.

- Чим Ви зараз займаєтесь, які обов'язки виконуєте?

- Нині я - керівник відділу продажів (топ-менеджер). Здійснюю контроль над діяльністю менеджерів відділу з продажів. Також маю чимало додаткових обов'язків, пов'язаних із загальною діяльністю фірми (реклама, організація поїздок тощо). Частково займаюсь закупівлею комплектуючих, виробництвом комплектуючих і готових виробів.

- Якими є особливості Вашої роботи?

- Робота насправді є цікавою і приємною для мене. Інакше я б не працював на фірмі вже впродовж майже восьми років. Наша фірма постійно розвивається, що вже саме по собі дуже добре. А я дуже не люблю "стояти на місці". Я завжди прагну більшого і кращого. І радий, що цей рух уперед є на фірмі. Ми виходимо на нові ринки збуту, виробляємо все більшу кількість товару. На продукцію постійно є попит, причому попит зростає щороку.

- Як Ви гадаєте, які риси Вашого характеру сприяють Вашій успішній професійній діяльності?

- У мене, як кажуть, є "комерційна жилка" (причому її розвиток відбувся ще до приходу на фірму), а також вміння знаходити вихід зі складних ситуацій. Дуже важливу роль відіграє комунікабельність і, як я вже казав раніше, прагнення до постійного вдосконалення. Природно, всі ці риси і здібності одержали значний розвиток завдяки роботі на цій фірмі.

- Що Ви здобули у результаті кар'єрного зростання?

- Здобув дуже великий досвід спілкування і "відчуття ситуації". Навчився більш чітко організовувати діяльність, як свою, так і інших людей.

- Що необхідно для людини, щоби досягти певних успіхів у сфері Вашої діяльності?

- У цій сфері, як і у будь-якій іншій, успіху можна досягти, маючи найголовніше - величезне бажання діяти і досягати успіхів. Не стояти на місці і розвиватися. Особливості поведінки і необхідні вміння виробляються вже в процесі правильно поставленої роботи. Дуже важливо планувати свою діяльність і постійно аналізувати результати.

- З давніх-давен люди торгового ремесла керувалися неписаним правилом: "Не підмажеш - не поїдеш". Наскільки велику роль у Вашій професійній діяльності відіграє обман?

- Якщо чесно, то ніякої. Я чесно поводжуся з клієнтом і від нього очікую такої ж поведінки. Це правило вже не діє у нормальних фірмах. Можна обманути клієнта і потім втратити його. Я - проти.

- Що б Ви порадили молодим людям для досягнення кар'єрного зростання у сфері торгівлі (у галузі менеджменту продукції)?

- Дуже важливо слідкувати за постійними змінами ситуації на ринку і бути "гнучким", як-то кажуть, "знати, звідки вітер дме", тобто мінятися відповідно до змін на ринку. Необхідно бути комунікабельною і відкритою людиною, і, звичайно, професійна підготовка і досвід - дуже хороша підмога.

На перший погляд, у цій професії немає нічого складного: адже не потрібно готуватися до уроків і перевіряти зошити, цілий день бити відбійним молотком, відповідати за життя людей - проте кожен день необхідно бути готовим до зустрічі з клієнтами, успішно презентувати свій продукт чи послугу, вміти укладати угоди. А це - певна перемога над собою, над своїми страхами. Необхідно вміти знаходити взаєморозуміння з клієнтом, знати, як його завоювати, як донести до нього справжню цінність товару, як боротися із втомою і негативними емоціями, як створювати ефективну рекламу своїх товарів та послуг, і в результаті - стати успішною людиною.

Переклад статті Катерини Осадчої
"Продавец - профессия для общительных",
спеціально для проекту
"Профорієнтація"
Бажаєте передрукувати...?
Правила використання матеріалів сайту

Перейти вище: Інтерв'ю